„E.prekybos apimtims ir apsipirkimams internete augant, Lietuvos pašto klientų aptarnavimo konsultantai dažnai sulaukia įvairiausių su tuo susijusių klausimų. Aktualiausios, žmonėms labiausiai rūpimos temos yra susijusios su siuntų pristatymo ir saugojimo trukme, taip pat deklaravimo bei draudimo klausimai“, – sako Mantas Sirutavičius, Lietuvos pašto Klientų patirčių valdymo departamento vadovas.
Dalinamės atsakymais į aktualiausių klausimų penketą, kuriuos užduoda siuntų laukiantys klientai.
Kiek laiko keliauja siunta?
Viskas priklauso nuo to, iš kur laukiate siuntos – užsienio ar Lietuvos. Pavyzdžiui, pašto tinklu siuntos iš skirtingų Vakarų Europos šalių vidutiniškai keliauja nuo 5 iki 7, iš Šiaurės Amerikos nuo 12 iki 14, o Kinijos – apie 14 dienų. Tuo tarpu pašto siuntos iš siuntėjo Lietuvoje, gavėją vidutiniškai pasiekia per 2-3 darbo dienas nuo išsiuntimo.
Na, o per LP EXPRESS paštomatų ir kurjerių tinklą net 98 proc. siuntų gavėją pasiekia jau kitą darbo dieną.
Primename, kad visas registruotas pašto siuntas, taip pat siunčiamas per paštomatus, galima sekti Lietuvos pašto internetiniame puslapyje, suvedus siuntos numerį.
Siunta manęs laukia pašto skyriuje, bet vis neprisiruošiu nueiti. Kiek laiko ji saugoma?
Primename, kad procesiniai dokumentai pašto skyriuje saugomi 7 darbo dienas. Visos likusios siuntos, tiek iš Lietuvos, tiek iš užsienio, nepaisant jų tipo, – 30 kalendorinių dienų. Jų neatsiėmus per šį laikotarpį, siuntos yra grąžinamos atgal gavėjui.
LP EXPRESS paštomatuose siunta saugoma 72 val. Per tą laiką neatsiėmus siuntos, ją paima kurjeris, o siuntos gavėjui išsiunčiama SMS žinutė su nuoroda ir paaiškinimu, kaip nukreipti siuntą į šį ar kitą paštomatą pakartotiniam pristatymui. Nukreipimą galima padaryti per 4 dienas nuo SMS žinutės gavimo. To nepadarius per nurodytą laiką – siunta bus grąžinta siuntėjui.
Laukiu siuntos iš užsienio, ar visada turiu ją deklaruoti ir sumokėti PVM?
Trumpas atsakymas – tik jeigu laukiama siunta atkeliauja ne iš ES šalies. Tokiu atveju visas siuntas, tarp jų ir dovanas (bet kokios vertės), deklaruoti būtina. Išimtis taikoma ir deklaruoti nereikia tik tuomet, jeigu yra siunčiami dokumentai arba rašytinė korespondencija (laiškas), atvirlaiškis, t.y. tai, kas siunčiama be pašto deklaracijos. Jei siunta yra su pašto deklaracija, kurioje nurodyta, jog siunčiama dovana, tokią siuntą privalu deklaruoti nepriklausomai nuo to, koks jos turinys.
Primename, kad siuntas deklaruoti galima arba naudojantis Lietuvos pašto paslaugomis, arba savarankiškai. Tuo atveju jeigu siuntą nusprendžiama deklaruoti savarankiškai, tuomet deklaravimu rūpinasi pats gavėjas. Jis tai daro per LR muitinės platformą, arba per pasirinktą kitą tarpininką (ne Lietuvos paštą). Atkreipiame dėmesį, kad kiekvienas tarpininkas taiko savo nustatytą tarpininkavimo mokestį.
Galimybę apmokėti importo mokesčius pirkimo metu suteikia ir pačios el. parduotuvės. Jeigu toks funkcionalumas integruotas ir mokesčiai sumokami pirkimo metu, jokie papildomi mokesčiai siuntai atvykus į Lietuvą taikomi nebus.
Laukiu vertingos, brangios siuntos. Kaip galima būtų užtikrinti maksimalų jos saugumą?
Siųsti brangų daiktą visada rekomenduojama renkantis įvertintosios siuntos paslaugą. Tokiu atveju visada galima sekti jos kelią. Be to, jos dingimo atveju, pateikus siuntos vertę įrodančius dokumentus, garantuojamas 100 proc. žalos atlyginimas. Tiesa, egzistuoja didžiausios galimos kompensuojamos sumos, jos priklauso nuo šalies, į kuria siunta siunčiama. Visos jos yra pateikiamos čia.
Didžiausia kompensacija už Lietuvoje siunčiamą įvertintąją siuntą gali siekti 1200 Eur.
Ką daryti siuntai dingus?
Kviečiame pirmiausiai pasitikrinti, galbūt siunta tiesiog vėluoja? Geriausias būdas tai padaryti yra susisiekti su siuntėju ir pasidomėti, ar jis jau išsiuntė siuntą. Jeigu siunta turi registracijos numerį, galima pasitikrinti informaciją siuntų sekimo platformoje. Tuo atveju, jeigu siunta jau pas kurjerį ar laiškininką, ji turėtų būti pristatyta artimiausiomis dienomis.
Patirtos žalos kompensavimas itin retais siuntos praradimo arba apgadinimo atvejais visada priklauso nuo to, kokį siuntos tipą pasirinko siuntėjas. Kompensacija praradus siuntą yra mokama tik siuntų tipus „Įvertintoji“ bei „Pasirašytinai“ pasirinkusiems klientams. Tokiu atveju dėl galimos kompensacijos siuntėjas turėtų kreiptis į Lietuvos pašto klientų aptarnavimo specialistus el.paštu info@post.lt, arba bendrovės interneto tinklalapyje post.lt/lt/skundai užpildant formą.
Komentuoti